CarNat -

Londonresan ;

Hej everybody nu ska jag berätta om min resa till London, från Fredag till i måndags.

Hotellet vi bodde på var helt okej, tre sköna sängar, fönster, god frukost( fast vi fick inte english breakfast utan vanliga mackor med marmelad och juice), det ända minuset var att badkaret var lite ofräscht men som sagt det dög åt familjen Johansson/Ericsson
Vi bodde jätte nära staden och det var lätt att ta sig dit eftersom vi hade tunnelbane/buss kort.
Det mesta vi gjorde var nog att leta efter kläder, det finns ju så mycket roliga affärer och shoppinggator så man blir helt kär, ( det mesta är jätte dyrt tyvärr)

Vi var också och kollade på olika saker som tillexempel piccadilly circus som jag typ längtat hela livet att få ta och se på ( sen pernilla wahlgrens låt "piccadilly circus där mötte jag dig") haha.
Vi var också och kollade på Big ben som jag också alltid velat sätt, det är en enormt cool och fin byggnad, hade inte förställt mig den så stor som den faktist var.

Vi var också på Buckingham palace och kollade HAHA det har jag också läge velat se, fast det trodde jag däremot skulle vara större. Fast bakgården på slottet går ju inte att snacka om , den va gigantisk! trist bara att man inte kunde se minsta glimt in där. Skulle va kul att veta vad som fanns på den stora bakgården.
Vi kollade också på när dom bytte vakter som skulle vakta slottet, det är sånna här gubbar med stooora svarta pälsmössor typ och röda kostymer, dom lär ju typ DÖ av värmeslag från den stora jävla mössan :S..

Vi var också och besökte madame teosso (vet ej hur det stavas men ni fattar vad jag menar )
Jag blev faktist lite besviken på det!, jag trodde det skulle vara fler dockor, och vissa såg så himla plastiga ut, som tex jennifer aniston, och vissa va inte så jätte lika, som tex jennifer lopez. Man skulle aldirg känt igen henne om dom inte hade satt dit hennes gigantiska röv.
Det var också jätte mycket folk där så det blev lite viorrigt och så. Men det är också en sån här sak som man längtat efter i flera åår! så det är kul att ha vart där.
(lägger in bilder sen så ska ni få se när jag och madde pooosar med hitler, samt när pappa tafsar på jennifer lopez rooomphaa)

Vi åkte också världens största parisehjul, "London eye" heter det och det gör jag aldrig om i hela mitt jääävla liv.
Jag trodde jag skulle dö, de va så högt upp i luften så man fick lock för öronen och fyfan aa det va inte roligt.
Det var inte heller värt sina 700 kronor per person som man trodde det skulle vara i början..
det tog en haltimme att åka runt ett varm med de.

Sen har vi också åkt dubbelbuss :D, det va jätte kul, vi satt där uppe :)

Det som jag tyckte var läskigast med hela resan var att åka tunnelbana!!!!
bara för att man har hört att det bombas däär. Tunnlarna är jätte smala och de känns som det är svårare att andas där än ute och för att komma till tunnelbanorna måste man gå igenom flera gångar hit och dit fram och tillbaka, asså det kändes som en oändlig laburint och ja hatar sånt jag får typ klaostrofobi..
Sen när man väl sitter på tunnelbanan så tänd och släcks ljuset hela tilden och det låter skit mycket och det kommer uteliggare och tigger väldigt ofta.

Pappa fyllde år på söndagen så då käkade vi på restaurang, den var Italiensk och vi åt spaggetti bolgonese och till förrätt vitlöksbröd, JÄÄÄTTE GOTT!

Det jag kom men med från London var ett silvrigt armband, fem klänningar, ett linne, en långärmad, en skit cool shortströja typ, alltså det är short som sitter ihop med överdelen och den är helt rosa typ haha, jag köpte också två sjalar. Det var nog bara det :)

Sen var det väl inte så mkt mer ;P förutom att det här är en stad jag skulle kunna åka tillbaka till, fast då skulle det vara med kompisar och för att festa och shoppa, nu när man redan sätt alla saker.

Jag är jätte tacksam för resan pappa och ja tycker vi ska göra om det här fast nästa gång blir det till New york :)

 

Natta vad tycker du om min korta sammanfattning :D?, den är faktist där för din skull!



Hejdå mina vänner jag är godis sugen , ska kolla i mammas godisskåp nu ;) pusspusspuss


Kommentarer
Postat av: Sandra

AHH shit jag älskar London! Hoppas du hade kul!

2008-05-22 @ 20:34:17
URL: http://sandrajosefin.blogg.se
Postat av: NATHaLIE

hhiih (generad och röd)

haha visste inte typ vilken nån byggnad va som du sa! ;)
fan vad du skriver kvinna (sammanfattning yeah)
MEN DET LÄT SKIT KUL, gratta pappsen från mig ;)

2008-05-23 @ 23:11:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0